mandag 14. april 2008

Stikkedilla

Tunikaen min har fått en midlertidig stopp. Grunnen til dette er at jeg ikke har det garnet jeg trenger, og så er det en omvei å kjøre til den butikken som selger det garnet... Derfor har jeg fått strikka ferdig enda en julegavelue, og tunikaen til Therese er (nesten) ferdig. Det som mangler på den er en knytetråd i brunt oppe i halsen (har hekla den men ikke sydd den på...), og så skal det egentlig være blomster på armene, men de tror jeg at jeg dropper. Therese er vel fornøyd med tunikaen sin, og har hatt den på seg både i helga, og på skolen i dag. Da er jeg også fornøyd, for det er koselig at de liker det man lager til dem.

Jeg har også begynt på en liten babygenser til en gutt som heter Gabriel. Å strikke til en ung mamma (19 år) syns jeg ikke er lett, men jeg kjenner at jeg er veldig fornøyd med fargevalget til genseren. Jeg planlegger å strikke lue, votter og sokker i samme. Det er størrelse 1 år, og Gabriel er bare fire uker så jeg har tiden på meg ;0)

Sebastian er fortsatt ikke ferdig... Men jeg tar et sting nå og et da, så han blir vel ferdig med tid og stunder får vi håpe ;0)

1 kommentar:

Ororina sa...

Den babygenseren blir fin! Og du har valgt fine farger til den. Håper mamman til Gabriel blir glad for den :-D Og jeg vil tro det blir for tykt hvis det skal være blomster på ermene også. Therese ble fin i tunikaen sin, så det var godt å høre at hun likte den :-D