mandag 19. januar 2009

Fargedag

I fjellsiden er hovedfargen rosa, og Mandeleine har lagt ut bilder av noen av sine rosa ting. Jeg ble så fasinert og inspirert av det at jeg fant ut jeg måtte herme. Jeg er glad i jordfarger, afrikanskinspirerte ting, i ting som er litt "sære" og i sommerfugler :0)

Giraffer syns jeg er fasinerende, og denne giraffen kjøpte jeg for maaange år siden. Det var et "må-ha-kjøp", og det tok mange år før jeg forsto hva som var giraffens livsoppgave. Nå serverer den gjestene mine te
Denne typen skål ble jeg fasinert av for mange år siden. Foten er skjært ut av ett trestykke. Skulle jo tatt bilde oppi skåle da, for der er det elefanter og det er også en av de tingene som jeg er svak for.
Sommerfugler finnes litt her og der hjemme hos meg. Her er det lysmansjetter. Og fargen på lysene finnes også litt her og der hjemme hos meg, må jo ha litt farge også
Dette bildet kjøpte jeg for nesten 20 år siden, før jeg ble veldig interesser i katter og før jeg ante hvem Rosina Wachtmeister var. Jeg syns bildet var veldig sært, men elsket fargene. Og jeg har ikke blitt lei av bildet enda, så det var et godt kjøp.
Rosina Wachtmeister-bildet som jeg kjøpte for et år siden, kul dame og flotte katter og herlige farger.
En av mine særeste ting, en sommerfugl-lampe som jeg fikk av tanten min. Jeg elsker den. Jeg kan ikke tenke meg at denne finnes i mange flere hjem. Og så er det jo en sommerfugl da.
På kjøkkenet fant jeg noen av disse tingene. Den høye lysestaken måtte jeg bare ha, og den syns jeg er nydelig. Den brukes lite dog, for jeg er redd kattene skal ta knekken på den rimelig fort. Den lille neverboksen er laget av noen russere som besøker norge av og til. Den kjøpte jeg på besøk hos noen venner.
Dette gardinstoffet kom jeg over på salg i butikken, og bare måtte ha det. Ante ikke hva jeg skulle gjøre med det, men nå har naboen sydd gardiner til meg.
Blomsterpottene hjemme hos meg er forskjellige alle sammen. Her er noen brune. Det svarte lyset har utskjæringer og det er helt nyyydelig. Lukter godt gjør det også men jeg tror aldri jeg kommer til å ha hjerte til å bruke det.
Og her er noen potter med litt farger på
Flere blomsterpotter, og en rosa krystall (egentlig en lampe) som jeg fikk hos mamma og pappa.
Denne blomsterpotten er stor, og desverre har plante som står i den avgått ved døden. Potten kjøpte jeg for omtrent 20 år siden og jeg har elsket den siden. Det var også et må-ha-kjøp. Sukkulenten i potten kjøpte jeg når jeg flytta for meg selv, og den har jeg vært veldig redd for. Nå har den stura lenge, og det ser ikke ut som jeg klarer å redde den - desverre
Her er en fargerik plante i en veldig rustikk potte. Helt min stil. Lyset har jeg fått av Synnøve.
Mamma har brodert dette bildet, og jeg elsker det!! Alle verdens høstfarger. Jeg kan ikke se meg mett.
Dette bildet fikk jeg hos ei venninne når hun studerte til sykepleier. UiTø hadde AIDS-dager, og dette bildet var printet opp i anledning dagen. Jeg tror det var brukt som plakater. Jeg elsker bildet, og har fått det ramma inn. Det gjør seg godt i stua mi
Bestefarklokka og bildet av dattra mi. Bestefarklokka ble kjøpt av foreldrene til bestefaren min, og den betyr mye for meg. Jeg er veldig glad jeg arva den. Dattra mi var ett år på bildet, og bildet hang utstilt et halvt år i vinduet i butikken til fotografen før mamma fikk kjøpe det. Det er ikke mitt, men dattra mi sitt, men jeg låner det mens hun bor hjemme.
På do henger dette, godt å ha en liten påminnelse Denne fant jeg også på badet, litt smykker. Mer sommerfugler og mer turkis

2 kommentarer:

Mandy Lou sa...

Kjempegøy at du ble inspirert av min rosa-dag. Her var det jo veldig mange fine og spesielle ting. Rosinas kattebilde var nok hva jeg likte best. Morsomt toalettskilt. Vi har et lignende med samme tekst på jobben. ;)

Ororina sa...

Følte meg skikkelig inspirert til å gjøre noe lignende etter å ha sett din måte å løse det på. Men jeg liker jo alle farger :-S

Morsomt å se :-)