lørdag 23. august 2008

Geisha, Orkidè og Jo Nesbøe

Jeg jobber flittig med geishaen, og jeg er så fornøyd med henne. Gleder meg virkelig kjempemasse til jeg får henne ferdig og i glass og ramme på veggen et sted. Jeg driver med et kjedelig mønsterark, det er parasollen som skal broderes, og det er masse hvitt, nesten hvitt, lys grått og liknende farger som skal broderes. De går veldig i hverandre, så jeg må ha penna klar og konsentrasjone på litt over middelse for å vite hva jeg driver med. Det går sakte sammenliknet med løperen, men så er det mikrosting også da...

Så langt kom jeg i dag

Så var det disse orkidèene jeg samler på da. Jeg har bestemt meg for at jeg begynner å få nok av de vanlige (utenom kanskje noen hvite til da...), så nå prøver jeg å få tak i noen litt andre typer. Denne kom jeg over i dag, og er knallfornøyd med den!!

Nå er det kvelden, og Jo Nesbøe har en sengedate med meg. Leser "Hodejegerne"nå, men sliter veldig med å kjenne meg igjen med hovedpersonen, og da går det treigt... Men vi får se om jeg ikke kommer til slutten av den boka også etterhvert ;0)

2 kommentarer:

Ororina sa...

Du har jo fått gjort en masse med parasollen siden forrige oppdatering.

Og den orkideen var veldig spesiell! (Stygg og skjønn på samme tid = fasinerende - haha) Heldig du som kan ha orkidéer stående fremme. Jeg har to fake-orkidéer, men de fikk så mye juling at jeg ble nødt til å sette dem bort.

Mandy Lou sa...

Wow, så spesiell den orkideen var! Jeg har ikke sett så mange slike utenom det vanlige her omkring, så det blir å konsentrere seg om litt spesielle farger av den ordinære sorten. Bare de hvite har jo mange forskjellige farger inne i blomsten.

Geishaen blir så fin. Artig å se hvordan den vokser fram. Lykke til videre!