lørdag 14. mars 2009

Mer mammutsalg

Denne boka kjøpte jeg siden jeg fant den på mammutsalg, alltid godt med inspirasjon. Fant en oppskrift på hundegenser i den, så kanskje det blir noe fint til Maks etterhvert ;0)
Flaskeskjuler skal jeg nok også lage etterhver, kanskje ikke puddel som i boka, men katt?
En ting som jeg kan love at jeg aldri skal lage, var strikket stoltrekk til lenestol. Det var temmelig ulekkert er jeg redd...

Boka inneholder oppskrifter på og beskrivelse av 20 strikkeprosjekter. Du får oppskrifter på tepper, puter, ryer og tilbehør i forskjellige garntyper og andre materialer. Boka gir ei innføring i enkel strikketeknikk som å legge opp, felle av, strikke rett og vrangt, øke og felle.

Ellers leser jeg denne for tiden og det irriterer meg litt at denne boka har handling før tyskerungen som jeg nettopp leste. Ikke at det egentlig har noe å si, men...

Omtale: Ny politiroman med Patrik Hedström og kollegene hans fra idylliske Fjällbacka. Marit Kaspersen rørte aldri alkohol. Likevel har hun en promille på 6,1 da hun blir funnet død i bilen sin etter en utforkjøring. Hun har også noen uforklarlige blåmerker og rester av tape rundt munnen. Patrik Hedström og kollegene hans på Tanumshede politistasjon oppdager etter hvert at det har vært lignende tilfeller andre steder i Sverige, og skjønner at de står overfor en morder som får det til å se ut som om offeret har omkommet på grunn av rattfyll. En avrevet side fra eventyret om Hans og Grete er alltid etterlatt i nærheten av den drepte. Like etter Marits død blir en av deltagerne i realityserien Fucking Tanum, som spilles inn i Fjällbacka, funnet myrdet i en søppelcontainer. Har denne saken noen sammenheng med de andre drapene?

Ingen kommentarer: