tirsdag 26. mai 2009

En liten broderipause

Jeg reiste på utstilling i helga, og selv om jeg hadde med meg broderiet så ble det ikke brodert så masse. Et enkelt strikketøy er jo mye lettere å pusle med, så jeg kjøpte meg noe billig garn for å sette i gang med et prosjekt jeg har planlagt en tid. For en tid tilbake så strikket jeg et babyteppe i veldig fine blågrønntoner til kattene, og de elsket det. Jeg også var veldig fornøyd med det, og har brukt det masse på utstilling, men akkurat nå så har Taiga luksusen av å ha det helt for seg selv. Tenkte jeg skulle lage ett i mer "feminine" farger, og har startet på dette:

Jeg ser for meg at den mørke rosa og den mørkebrune skal være hovedfargene, men når jeg sammenlikner det med det andre blå så burde jeg kanskje hatt bare røde hovedfarger? Kanskje den lilla? Og jeg er usikker på om jeg skal bruke den blå likevel, jeg bør kanskje se om jeg finner en rosa eller en rød farge?

Her er det blå teppet, jeg tror det er seks farger på det?

Så må jeg vise fram dette herlige broderiet Anne Marit hadde med seg til meg :0)
Det er helt nyyydelig, og jeg kan nesten ikke vente til jeg skal starte på det, men jeg har jo skapelsen, kattedyrene og mor & barn som jeg må brodere først ...

Ingen kommentarer: