søndag 6. desember 2009

Pappas bursdag

Pappa og mamma inviterte til bursdag, noe som gjorde at nesten hele familien var samlet. Her er min bror og søster med samboere, mormor og lille mamma.
Her er tre av ungene. Leif Werner "tilhører" broren min, Morten "tilhører" søstra mi, og lillemor er selvsagt min. De er noen stykker til, men jentene til broren min er borte på skole, Suzana var hjemme i Harstad, og broren til Morten sto bak kamera og gjemte seg.
Mormor var ikke helt i form, men hun hang med på et vis. Ikke lett å være med på alt når man er 85 år.
Her er det som mormor studerer på bildet over. Mamma har hatt en ryggoperasjon og dette er illustrasjoner på før og etter. Bildet til venstre var før operasjonen, alternativet til operasjon for mamma var resten av livet i rullestol. Heldigvis var operasjonen vellykket.
Mamma har også en (N)Solstorm's-katt. Denne lille jenta har hatt et omflakkende liv, men skal nå leve resten av livet i Sigerfjorden. Hun heter (N)Solstorm's Koh-I-Noor, og ble først kalt Noora. Lille Noora ble født i første kullet minn, og fikk en tøff start på livet sitt, siden mamma har B-blod og Noora har A-blod. Noora kom til melken til mamma og fikk en lett form for NI (antistoffene i blodet ti mamma angriper blodcellene til Noora), men hun overlevde heldigvis.
Jeg beholdt henne en stund selv siden hun var en rød jente og jeg ville satse på røde birmaer, men etterhvert bestemte jeg meg for å la henne flytte. Hun flyttet inn sammen med Cox (i en annen post under), men ble utsatt for litt "tough love" fra en glad gutt i huset og det ble bestemt at hun måtte flytte. Jeg tok henne hjem, kastrerte henne og så fikk hun flytte til mormor. Mormor syns Noora var for gammeldags, så hun ble omdøpt til Misse My. Men etterhvert ble mormor så dårlig til beins at hun ikke kunne ha en katt rundt bena og da var mamma snill å tok Noora til seg slik at hun kan få leve der resten av livet.
Mamma har også overtatt en annen birma fra meg, nemlig Shan Thai's Elaine. Dette er en vakker blå jente som blir 11 år andre juledag hvis jeg ikke tar feil.
Elaine var min første birma, og min første rasekatt. Hun fikk flytte til mamma siden hun og en annen av mine katter ikke gikk overens. Nå lever hun som den dronningen hun er.

2 kommentarer:

Helen Aandal sa...

Det va skøy å se bildene hjemmefra, lett å se hvem som er din søster ;0)

Helen Aandal sa...

No så æ kem bror din e lik, PAPPA!