søndag 9. august 2009

Vakre blomster

Denne blomsten ble jeg forelska i for maaange år siden, den gang jeg flytta for meg selv. Det er lenge siden jeg har eid en Pasjonsblomst nå, så jeg bare måtte kjøpe en. I går gleda den meg med første blomsten (øverst bak), og i dag kom blomst nr to. Knoppen nederst til høyre springer vel kanskje ut i morra? Fantastisk vakre blomster, synd de står bare en dag.
Her er noen av mine orkidèer. Denne kjøpte jeg til Therese, for hun elsker gult. Dette tror jeg er tredje gang den kommer.
Min store favoritt. Den kjøpte jeg med blomster, og den har nå blomstret igjen. Den krever litt annet stell enn de andre orkidèene mine. Hyppigere vanning bl.a. Jeg var veldig spent på om den skulle komme med nye blomster, men det gjorde den altså. Her er to, og det er mange knopper i tillegg :0)
Dette er også en gjenganger. Jeg tror jeg kjøpte denne på tilbud en gang, og at jeg har to like?
Enda en rosa orkidè. Husker ikke hvor og når jeg kjøpte denne, men det er en gjenganger
Her er en av mine favoritter. Hvite orkidèer er de aller vakreste syns jeg. Dette er en gjenganger som er gul inni blomsten. Kjøpte en i år også, og den var rosa inni.

Ingen kommentarer: