mandag 14. januar 2008

Venn med Sebastian, men uvenn med katten....

Noen ganger når katter har løpetid så urinmarker de. Desverre har jeg en katt som har denne uapetittelige uvanen. Jeg har gått etter henne med vaskekosten hele uka, men hun forstår ikke hintet. I dag gjorde hun virkelig det store! Hun markerte på boksen der jeg har handarbeidene mine! Strikkeheftet måtte spyles under vann, ett garnnøste havner i søpla, boksen står i såpe og vann, en boks med nåler og liknende havner i søpla i morra. Heldigvis hadde hun ikke truffet broderiet, eller broderigarnet. Heller ikke lua.

Den katta skal heldigvis kastreres, og da slutter hun med griseriet sitt. Kan nesten ikke vente til vet'en henter fram kniven!!

Her er Sebastian i dag, som unslapp "regnværet" med et nødskrik. Har begynt på guldfargen, og det er egentlig en lettelse å brodere noe annet enn svart. Spennende å se hvordan han trer fram mer og mer :0)


Her er lua som Therese skal få hvis den passer (str 10-12 år...). Skal være dusker i de tre toppene, så de blir hengenede ned. Lua er i mørkeblått, og så er det rødt, orange, gult og rosa i mønsterborden. Dusker i samme fargene.

Strikkeheftet som var så uheldig å bli "dusjet" inneholder nesten bare luer. Neste lueprosjekt blir til meg, for jeg må jo holde meg varm på ørene når jeg skal lufte hunden :0) Tror kanskje jeg satser på en anen farge, men vi får se...

Har også fått et nytt bilde av hunden vår, som etter litt diskusjon over kjøkkenbordet skal få hverdagsnavnet "Maks". Det er kort, enkelt og russisk. Og det er godkjent både av meg og ungene. Maks er så fin, og jeg kan nesten ikke vente til han kommer hjem nå!

2 kommentarer:

Ororina sa...

Den er en nydelig hund dere skal få dere. Må bare innrømme det! Og den lua du ønsker deg, ser stilig ut! Morsomt å se Sebastian tre fram. Han gjør litt mer ut av seg når han får disse gule flekkene på kroppen.

Mandy Lou sa...

Sebastian blir kjempefin han! Du har jo kommet kjempelangt på så kort tid.
Maks ja, det var jo et enkelt og greit navn. Spent på å høre om hans første møte med pusesnuskene.