lørdag 29. desember 2007

I det grønne hjørnet

Jeg er i det grønne hjørnet for tiden, og det vises overalt. Klærne mine har blitt grønne, hjemmesiden min er grønn, og nå er det jammen bloggene sin tur å bytte farge også. Fikk en kommentar om at den ble VELDIG grønn, men jeg liker den sånn, så det så :0)

Nå er jeg nesten ferdig med ryggen på vesten min, og den har blitt litt "enklere i fingrene" å strikke. Det går litt mer på autopilot nå, og det er sånn strikking skal være syns jeg. Hvis det ikke er et veldig innviklet mønster da, men det er det jo ikke akkurat. gleder meg til jeg får den ferdig, og jeg skal aldri gjenta dette kunststykket...

Kontrastene mellom fargene vises jo veldig dårlig på bildet, men midt på ryggen er det strikket en stripe og et felt i nakken med "petrol". Det er også strikket inn kiler mellom hvert fargebytte i "petrol" slik at vesten blir viere nederst enn øverst. Det brede brune stykket er siden, og armhullet. Så nå er det heldigvis ikke mye igjen!

tenkte også jeg skulle vise fram en herlig fargeglad vest som mamma har heklet til Therese. Den er strørrelse 8 år, men er desverre ikke mer enn akkurat på håret passe. Selger den hvis det er interesse for den hos noen der ute. Den er aldri brukt.

2 kommentarer:

Ororina sa...

Begynner å venne meg til grønnfargen nå ;-) Flott vest! Synd den ikke var passe.

Sissel sa...

Jo, vet du. Den viste seg å passe fint likevel. Og Therese har brukt den masse. Så, det var nok bestemor som overdrev litt...